Kínai Nagydíj

Nyomtatás

Shanghai International Circuit - Shanghai      

Debütálás éve: 2004

Körhossz: 5451 m

Körök száma: 56

Versenytáv: 305.256 km

Kanyarok száma: 16

Leggyorsabb kör: M. Schumacher - 1:32.238 (2004, Ferrari)

 

A Kínai Nagydíj eddigi történelmében Rubens Barichello, Fernando Alonso, Michael Schumacher, Kimi Räikkönen és Sebastien Vettel is nyert egyszer-egyszer, míg dupláznia csak Lewis Hamiltonnak sikerült eddig.  (Kimi Räikkönen itt szerezte meg a Ferrari 200-dik győzelmét)

 

Tudnivalók a pályáról:

Tervező: Herman Tilke

Érdekesség, hogy a pálya vonalát úgy építették, hogy hasonlítson Shanghai kínai nevének kezdőbetűjére („Shang”)

A pálya első ránézésre két hosszú egyenesből és egy kanyargósabb részből áll, ennél azonban sokkal érdekesebb.

16 kanyarjából az egyik legkülönlegesebb az un "csigakanyar", mely a nevéből is következtetve egy csiga házára emlékeztet. A csigaként tekeredő jobbos 1-es és 2-es forduló, amely folyamatosan szűkülő íve és hirtelen balra átcsapó kombinációja miatt élvezetes igazán a versenyzők számára.  Az érdekes kanyaron kívül a versenyzők zöme pozitívumként tekint a pálya több mint 1 kilométer hosszú hátsó egyenesére, és az azt követő 14-es kanyarra is, melyben valódi lehetőség adódik az előzésre. Kulcsfontosságú még az egyenest megelőző sodrós 13-as kanyar, amelyet tökéletesen kell bevenni a későbbi sikeres előzés reményében.

A hátsó egyenes, a maga 1370 méterével a leghosszabb egyenes a Forma-1 versenynaptárában.

 

Technikai jellemzők:

Beállítások szempontjából Kína is azokhoz az átlagos új építésű pályákhoz tartozik, ahol a hosszú egyenesek, és a kanyargós részek miatt ésszerű kompromisszumot kell kötni a végsebesség és a leszorító erő között, vagyis nagy valószínűséggel a csapatok többsége közepes leszorító erőt fog alkalmazni.

A motorok számára nem jelent különösebb terhelést, hiszen a padlógázos szakaszok aránya mindössze 55% (ennél csak Monacóban és Szingapúrban mérhető alacsonyabb érték), ezen kívül a hőség sem okoz majd problémát.

A gumiabroncsokat azonban annál inkább igénybe veszi az aszfaltcsík, hiszen óriási oldalsó erők hatnak rájuk, és a bal első gumikat - a 2-es és a döntött 13 kanyarok miatt- a szemcsésedés sem kíméli.

 

A Kínai nagydíj hétvégéjének menetrendje magyar idő szerint:

Április 12. (péntek):   1. szabadedzés: 4:00-5:30
    2. szabadedzés: 8:00-9:30
Április 13. (szombat):   3. szabadedzés: 5:00-6:00
    Időmérő: 8:00
Április 14. (vasárnap):   Verseny: 9:00

 


Tweet
Módosítás: ( 2013. április 11. csütörtök, 08:01 )